انواع تاور کرین ها
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

تاور کرین لنگری

این تاور کرین بارکشی ندارد و طناب کششی همیشه از قسمت بالایی جیب بیرون می آید. این تاور کرینها معمولا در یک یا دو سقوط روی ریسمان کار می کنند. در حالت تک سقوط، کشش در مقایسه با تاور کرین هایی که باید در حداقل دو سقوط کار خود را انجام دهند، کاملا سریع رخ می دهد. به خاطر مدل طراحی آن ها، وزن از جیب تاور کرین ها بسیار تاثیر گذارتر از انواع دیگر تاور کرین منتقل شده و نتیجه آن ظرقیل حمل بالاتر است.
برای آن ها که خواستار نمونه ای عملی هستند، فقط کافی است وزن سنگینی را به صورت عمودی نگه دارند؛ درست به همان صورت که تاور کرین لنگری این کار را انجام می دهد، و سپس سعی کنند آن را به صورت افقی مانند تاور کرین چکشی نگه دارند.
این تاور کرین ها شهر را به گونه ای احاطه کرده اند که تاور کرین های چکشی هرگز قادر نیستند و این از آن جهت است که نمی توانند به دلیل ساختار های محیطی در شعاع خود که تاور کرین لنگری آن از آن پرهیز می کند فعالیت کنند.
آن ها معمولا در محیط های چند تاور کرینی هم پیدا می شوند و دلیل آن باز هم قابلیت آن ها برای کار کردن با شعاع های کوچک تر است.

تاور کرین ای-فریم

بیرون مناطق تجاری مرکزی این نوع تاور کرین ها احتمالا شایع ترین تاور کرین هایی هستند که به چشمتان خواهند خورد. این نوع تاور کرین طولی بالاتر از جیب تاور کرین می یابد و آویزی دارد که از بالای تاور کرین به جیب آن می رسد.

تاور کرین سر صاف

تاور کرین های سر صاف برای مناطق ساخت و ساز چند تاور کرینی یا جاهایی که محدودیت های ارتقاعی مانند فرودگاه ها یا راه پرواز بسیار مناسب هستند. نبود ای-فریم بدین معناست که تاور کرین هایی با ارتفاع بیشتر می توانند تا بالای جیب برسند بدون این که به ای-فریم برخورد کنند. در این نوع تاور کرین، جیب باید بزرگتر باشد تا بتواند کشش مورد نیاز برای عدم نیاز به ای-فریم را بدست بیاورد.

تاور کرین های خود نصب شونده یا خود کششی

شما باید این نوع تاور کرین را ترکیبی از تاور کرین متحرک و تاور کرین بدانید. این نوع تاور کرین درست مثل یک تاور کرین متحرک دارای پایه می باشد ولی برخلاف تاور کرین های متحرک نمی توانند خود را جا به جا کند. نصب این نوع تاور کرین ها بسیار راحت تر از هر نوع دیگری از تاور کرین است و این از آن جهت می باشد که کل تاور کرین به جای مناسب بالا برده می شود و پایه ها تنظیم شده و وزنه ها اعمال می شوند. از آن جا به بعد تاور کرین خود را به وسیله باز شدن به کمک موتور کششی خود تنظیم می کند.

تاور کرین های جاده ای

این تاور کرین برای جا به حایی در کنار جاده یا ریلی مشابه با آنی که قطار روی آن حرکت می کند تنظیم شده است. این نوع نصب خیلی رایج نیست و معمولا در پروژه های بلند مدت یا در حال انجام دائمی مانند کشتی سازی یا کارخانه ها به کار می روند.

تاور کرین های کنترل از راه دور

بسیاری از تاور کرین ها می توانند برای فعالیت هایی از راه دور تنظیم شوند. برخی تاور کرین ها هم برای کنترل کابین و هم از راه دور تنظیم می شوند و برخی دیگر یکی از این دو حالت را دارند. تاور کرین های کوچکتر انحراف بسیار زیادی دارند. از این جهت بهتر است اگر زیر ده تون می باشد از راه دور و در صورتی که وزنش بالای آن است از کابین کار کنید. محاسن و معایبی برای استفاده از راه دور وجود دارند. معایب اصلی آن این است که ریموت دخالت فرکانس های مشابه را قطع می کند، به عنوان مثال ریموت در پارکینگ این گونه هستند. باتری های ریموت باید زمانی که صاف می شوند سریعا تعویض شوند و دیدن زمانی که از راه دور مشغول به کار هستید سخت تر است. از آن طرف کابین معمولا دید بهتری دارد. ریموت ممکن است مشکل پیدا کند و زمان شما را از بین ببرد. کنترل از راه دور تنها متعلق به تاور کرین های کوچک نیست و تاور کرین های 12 تنی و حتی 20 تنی هم وجود دارند که از این طریق کار می کنند.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/34/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: